HRIRANYTU.HU

HR BLOG

HUMÁN ERŐFORRÁS TANÁCSAIM, HASZNOS IRÁNYTŰNEK BIZONYULHATNAK A HR DÖNTÉSHOZATALBAN

A közösségi média szerepe a tehetségekért folytatott versenyben

A közösségi média szerepe a tehetségekért folytatott versenyben

A Harvard Business Review-ben közölt cikkében a vállakozások és a kapcsolódó marketing digitalizálódásának következményeként a cégek HR stratégiájának szükséges alkalmazkodását foglalja össze Mark W. Schaefer, marketingtanácsadó szakember. A felvetett változtatás lényegében egy sokkal marketing-orientáltabb szemléletet takar. Ez nem annyira új dolog, egyre több cikket olvasni a témában, ám az alábbi publikáció gyakorlatiasan és a digitális kor kihívásaira fókuszálva dolgozza fel a témát.

Mivel a tehetségek felkutatásáért és megtartásáért folytatott verseny egyre kiélezettebb lesz, a cégek ugyanakkora figyelmet kellene fordítsanak a jelöltek szimpátiájának elnyerésére, mint, ahogyan azt az ügyfeleik megszerzéséért és megtartásáért teszik.
Schaefer előrevetíti, hogy ez a verseny lényegében ugyanúgy a közösségi felületeken zajlik majd, mint az ügyfeleket, vásárlókat célzó kommunikáció. 7 pontban foglalja össze a HR stratégiákba beépítendő marketinges szemlélet elemeit.

Ezek vázlatosan:

  1. Versenyezz a tehetségért ugyanúgy, mint az ügyfeleidért
  2. Fordíts kiemelt figyelmet a felhasználói felületekre (user interface) az állásra való jelentkezési procedúrában. Érdemes a jelentkezési űrlapokat, az online jelentkezés menetét, egyszerűvé, felhasználóbaráttá tenni, és lehetőséget adni élő személlyel való online kommunikációra is (pl. chat formájában), pontosan úgy, mint ahogyan az az ügyfélkezelői felületeken is működik.
  3. Legyél emberibb. Számos tanulmány rávilágított, hogy a digitális kor győztesei azok a cégek, amelyek emberi arcukat mutatják.
  4. Építs brandet az alkalmazottakra. A legtöbb cég szeretné, ha az alkalmazottai megnyerő posztokat, történeteket publikálnának a közösségi médiában a cég márkájával kapcsolatban. Ez eddig felemás sikerrel valósult meg, hiszen ki írna előszeretettel a munkahelyéről a személyes Twitter vagy Facebook felületén. Pedig lenne megoldás.
  5. Reklámozz a kontextust figyelembe véve. Számos munkakereső osztja meg online munkakeresési tapasztalatait, küzdelmeit. Az álláshirdetéseket is az ő kérdéseikre, problémáikra reagálva kellene megtervezni, pont mint a vásárlói célcsoportok elérésére tervezett kampányokban.
  6. Vezesd be az ún. "touchpoint" marketinget a tehetségvadászat során is. Tervezz, készíts tartalmakat a munkakeresők útjának különböző fázisaira, lépcsőfokaira.
  7. Vezesd be az ún. "influencer" marketinget a fejvadászat során is. Vajon kik azok a véleményformáló karakterek, akikre az általunk megcélzott tehetségek szívesen hallgatnak és megfelelően képviselik a cég filozófiáját?

Az alábbi linken e 7 pontot részletesen elmagyarázza a szerző.

https://hbr.org/2016/11/why-and-how-hr-needs-to-act-more-like-marketing?...

Kovács Orsolya képe

Kovács Orsolya

Kovács Orsolya vagyok, HR tanácsadó. Pályafutásomat tanárként kezdtem, rövid időt követően azonban a vállalati oldalon folytattam szakmai életemet, ahol megtaláltam önmagamat a humán területen. Immáron több, mint 20 éve a vállalati humán erőforrás területen dolgozom, ahol a szakma minden területén tapasztalatot szereztem. A sok év alatt több iparágban volt szerencsém megfordulni, aminek köszönhetően színesíthettem tudásomat, szemléletemet. A legizgalmasabb időszak az életemben akkor kezdődött el, amikor vezetői pozíciókba kerültem, először kisebb majd nagyobb szervezetekben. Mára egy nagy országhatárokat átívelő csapat irányítója vagyok.