HRIRANYTU.HU

HR BLOG

HUMÁN ERŐFORRÁS TANÁCSAIM, HASZNOS IRÁNYTŰNEK BIZONYULHATNAK A HR DÖNTÉSHOZATALBAN

10 vállalkozó megosztja a hatékony megbeszélés receptjét

10 vállalkozó megosztja a hatékony megbeszélés receptjét

Az Entrepreneur magazin felmérést végzett vállalkozást vezető olvasói között, amely során arra keresték a választ, hogyan hozható ki a legtöbb mindannyiunk legkevésbé kedvelt munkahelyi rutinjából, a csoportmegbeszélésből.

10 céges csoportvezető osztotta meg egy-egy, számára jól bevált praktikus tanácsát.

  1. Tervezz előre: a napirendi pontokat a találkozó előtt meg lehet osztani az érintettekkel, akik előre beírhatják hozzászólásaikat.
  2. A találkozó alapja legyen a szociokrácia, azaz az együttműködő döntéshozatal. E döntéshozatali módszer során megismerhetők a folyamat résztvevőinek igényei, amely bizalmat és megértést alakít ki a szervezet tagjai között és végső soron a hatékony működést segíti.
  3. Tartsd állva a gyűlést. Egyik olvasó megosztotta, hogy minden reggel körbeállnak a csapattal és mindenki megosztja aznapi céljait. Mivel állnak, minden sokkal dinamikusabb, gyorsabb, így 15 perc alatt végeznek.
  4. Valaki mindig jegyzeteljen, amely jegyzet a találkozó után körbeküldhető.
  5. Amit lehet, tisztázni kell. Azaz, tedd lehetővé, hogy a találkozó előtt mindenki megoszthassa a feladattal, munkával, projekttel kapcsolatos problémáját, kétségeit, kérdéseit. Ez segít tisztázni, hogy mire helyezzünk leginkább hansúlyt a találkozó során. Ha nem így lenne, akkor az egyes személyek figyelmét a teljes míting alatt saját problémájuk mellőzése vonná el.
  6. Tisztázd a feladatokat. Egyik menedzser arról számol be, hogy az alkalmazottak egy Trello táblán (egy digitális projekt menedzsment eszköz) leírják heti tennivalóikat, kötelezettségeit, amelyet egy kerekasztal beszélgetésen szóban is prezentálnak. Ilyenkor gyakran kiderül, hogy a leírt feladatok milyen prioritást kapjanak, kimondva ugyanis sokszor kiderül egy-egy feladatról, hogy valóban fontos-e.
  7. Kérdezz és hallgass meg. A napirendi pontokba szedés ugyanis nem mindenkinél működik, főleg ha a találkozó ügyfelekkel és nem csapattársakkal történik. Egy IT megoldásokat szolgáltató cég vezetője arról számol be, hogy minden esetben megkérdezi ügyfeleit, mely probléma zavarja őket leginkább, mi az ami már a műltban kezdődött és azóta sem oldódott meg. Így sokkal hatékonyabb és relevánsabb megoldásokkal tud ő is előállni.
  8. Egyik menedzser "titkos receptje": ne legyen több 5 résztvevőnél és a megbeszélés egy ebéd keretében történjen.
  9. A kényszer nagy úr. Ha minden napra időzítesz egy 30 perces megbeszélést a csapatoddal, gyorsan rászokik mindenki a releváns kérdésekre, tömör fogalmazásra és a hatékony kommunikációra.
  10. Maradj a tárgynál. Amikor egy megbeszélés eltér a lényegtől és már nem produktív, a kollégák gyakran hezitálnak félbeszakítani a folyamatot, ám a csoportvezető dolga, hogy ezt megtegye, méghozzá úgy hogy felajánlja az adott prbléma külön megtárgyalását egy máik találkozón, emailben vagy telefonon.

Forrás: https://www.entrepreneur.com/article/286643

Kovács Orsolya képe

Kovács Orsolya

Kovács Orsolya vagyok, HR tanácsadó. Pályafutásomat tanárként kezdtem, rövid időt követően azonban a vállalati oldalon folytattam szakmai életemet, ahol megtaláltam önmagamat a humán területen. Immáron több, mint 20 éve a vállalati humán erőforrás területen dolgozom, ahol a szakma minden területén tapasztalatot szereztem. A sok év alatt több iparágban volt szerencsém megfordulni, aminek köszönhetően színesíthettem tudásomat, szemléletemet. A legizgalmasabb időszak az életemben akkor kezdődött el, amikor vezetői pozíciókba kerültem, először kisebb majd nagyobb szervezetekben. Mára egy nagy országhatárokat átívelő csapat irányítója vagyok.