Adam Grant, szervezeti pszichológus és New York Times bestseller szerző szerint, ahhoz, hogy jó ötleteink szülessenek, számos rossz ötletre is szükség van. A valóban eredeti gondolkodók, olyan emberek, akik sokszor elbuknak, hiszen sokszor is próbálkoznak, nem félnek kísérletezni.
"Hét évvel ezelőtt egy hallgatóm arra kért, hogy fektessek be a cégébe. Azt mondta: "Három barátommal dolgozunk, és fel akarunk bolygatni egy ágazatot, online árusítással." Mire én: "Oké, de ugye egész nyáron ezen dolgoztatok?" "Nem. Mind gyakornokoskodunk, hátha esetleg mégse jön össze." "Na jó, de főállásban nekiláttok, amint lediplomáztatok." "Nem igazán… Vannak biztonsági állásaink." Eltelik hat hónap, a cég indulását megelőző nap van, és még mindig nincs működő weboldal. "Srácok, az egész cég csak egy weboldal. Nincs benne semmi más!" Úgyhogy természetesen nem fektettem be." - kezdi beszámolóját egy személyes tapasztalattal Grant.
A szóban forgó cég, pedig a Warby Parker volt, amelyet azóta a világ legújítóbb szellemű vállalataként emlegetnek és több mint 1 milliárd dollárra becsülik. Ez a befektetési tévedés késztette Grantet arra, hogy kutatni kezdje az eredeti gondolkodók közös tulajdonságait és azt, hogyan ismerhetők fel egy közösségben. Tudjuk, hogy bátrak, hogy non-konformisták, fel merik emelni a hangjukat. De ezen kívül, közelebbről szemügyre véve őket, olyan tulajdonságok, szokások is jellemzik őket, amelyekre nem is gondolnánk. Ilyen például a halogatás, ami miatt végül Grant nem tudott bizalmat szavazni volt diákjai start-up vállalkozásának. De van még más is.
Szívből ajánlom, minden menedzsernek és vezetőnek (és természetesen befektetőknek is) Adam Grant TED előadását.